Jumaat, 13 Jun 2014

MLM bisnes yang menguntungkan

     Ramai yang akan bertanggapan negatif apabila disebut perkataan MLM. Mengapa ya? Sesetengah orang mungkin akan mengatakan bahawa MLM ini adalah satu sistem dimana orang atas akan menindas orang di bawah dengan sistem piramid bagai. Contohnya seseorang itu perlu menyimpan stok yang banyak. Untuk mendapatkan stok yang banyak, maka perlu untuk membuat loan,contohnya RM 30K. Kemudian mereka bukan sahaja kena menjual stok sehingga RM 30K , malah perlu mencari prospek yang mampu untuk membuat loan RM 30 K seperti mereka dan copy paste sistem tersebut. Alangkah malangnya sekiranya tidak menjadi. Bukan sahaja mereka menanggung hutang, malah hubungan antara rakan niaga dan sanak saudara pun mungkin renggang. Stok pun ada bawah katil penyudahnya. Saya berani katakan kerana saya telah mengalami situasi tersebut dan hampir patah semangat.
     Oleh itu, sekiranya anda berminat untuk menyertai multi-level marketing atau MLM, tolonglah jangan mempraktikkan MLM dengan cara yang salah. Perlunya kajian yang mendalam dalam skim atau modus operandi sharikat MLM itu sendiri. Kenapa saya memilih Shaklee? Mudah sahaja. Setelah 7 buah syarikat MLM yang saya cuba dan gagal, baru saya sedar dan diberi peluang untuk cuba Shaklee. Padahal syarikat ni dah 50 tahun. Satu saja alasannya, saya menjual atas kebaikan produk yang ditawarkan. Sekiranya produk itu bagus, tentu boleh jual. Alasan yang paling utama lah ni. Banyak lagi alasan, tapi rasanya dah tulis dalam entry -entri yang dulu.
    So, kesimpulannya jika anda minat untuk sertai MLM, kaji betul-betul. Jangan buang masa macam saya. Tapi sekiranya anda berminat untuk menyertai Shaklee, sila berhubung dengan saya di

011-11181585 (yana)
atau cari laman facebook yana health care.
Konsultasi dan latihan akan diberikan secara percuma.
Semoga sama -sama kita mendapat manfaat... InsyaaAllah.

0 ulasan:

Catat Ulasan