Selasa, 24 Disember 2013

MENJANA PENDAPATAN BERSAMA SHAKLEE (PART TWO)

sambungan....

PERLU KE MENCARI ORANG ?

   
cari orang
 Mana -mana Multi Level marketing perlu mencari ahli baru. Tetapi terus terang saya katakan saya kurang mencari ahli baru. Biasanya bile kita dah berkecimpung dalam bisnes ini, mereka akan datang sendiri kepada kita. Percayalah. Ia boleh terdiri dari customer yang repeat order ataupun mereka yang nampak benda ni boleh buat uang. Jadi, nak cari -cari orang ni bagi saya tak perlu. Baru -baru ini ada seorang minah ni dok tanya saya tentang produk yang saya jual. Dia tanya punya tanya sampai saya dah bagi penerangan panjang lebar mengenai shaklee ni. Rupa-rupanya dia nak buat perbandingan dan sekaligus nak psiko saya masuk dalam bisnes dia pulak. Dia cakap kalau taja seorang, akan dapat RM 250.00. Kemon lah, memang saya taja orang untuk Shaklee ni tak dapat satu sen pun. Tapi dalam long run, amatlah berbaloi sebab customer akan repeat order dan in fact, ade dua tiga orang dari jadi pengguna bertukar kepada ahli dan seterusnya menjana kewangan sendiri dengan Shaklee. Daripada 0 to hero /heroine. Daripada terkedek-kedek nak buat Photoshop ataupun marketing, sampai diajar dari A-Z, dan bila flashback,tengok diorang lagi pakar dah dari saya sendiri. Syukur, Alhamdulillah. Sekurang-kurangnya, saya telah memberi ilmu yang bermanfaat untuk diorang. Tapi kalau sikit-sikit nak taja orang, dalam sebulan tu berapa banyak orang kita nak taja nak dapatkan RM 1K? Agak-agak dalam setahun tu berapa orang yang nak masuk? Lepas tu, bila dah masuk, dibiarkan terkapai -kapai mengenai produk, sebab duit sudah masuk. Jadi marketing yang based on mencari orang ni sebenarnya adalah short term. Boleh masuk, tapi pastikan anda orang yang terawal dan produk tu tengah baru nak meletup. Cerita pasal produk Shaklee, memang hari -hari orang akan membeli sebab range produk dia dari supplemen untuk berhenti merokok sehinggalah kepada water treatment system. Macam mana? ehehe...

BENEFIT APA YANG KITA DAPAT DARI SHAKLEE NI?

     Firstly, akan dapat bonus jualan. Bonus jualan adalah bonus dari hasil jualan kita selama sebulan. Akan dibayar setiap 15 Haribulan. Kedua, adalah bonus group. Bonus group dan bonus jualan persendirian akan dicampurkan dan akan dibayar sekali. Ni pun kalau anda dah istiqamah buat 2-3 bulan, hasilnya setaraf dengan orang yang kerja government pangkat DG41. Tetapi, perlu istiqamah,sabar dan tahu cara marketing yang betul. Ada yang buat mungkin 6 bulan baru nampak hasilnya, mungkin ada yang lebih awal dari itu. Saya mengambil masa 3 bulan untuk ke situ. So tiada apa yang mustahil. Tapi bukan itu yang saya cari.

akaun aktif setelah menyertai shaklee
AKAUN AKTIF SELEPAS MENYERTAI SHAKLEE
     Kedua, kita pada tahap tinggi sikit akan mendapat car bonus. Car bonus berbeza setiap bulan mengikut tahap jualan kita pada bulan itu. Ada yang dapat dalam RM 9xx. Ada yang dapat dalam RM 1000 ++. Biasanya dia akan meningkatlah. Tak pernah dengar lagi yang dapat car bonus ni bonus dia berkurangan. Saya tak kejar benda ni. Suami saya mungkin, kerana dia adalah pencinta kereta dan memang kegilaan terhadap barangan bermesin ni adalah pada tahap yang serius.hehe

    Ketiga, pakej perlancongan ke destinasi tertentu. Yesss!!! Saya sekarang terarah ke arah ini. Saya dengar upline saya mendapat tiket mengerjakan umrah secara FREE!!! Ya Allah. Jika boleh, saya juga ingin seperti itu. Sebab, niat saya untuk join bisnes Shaklee ini bermula pada masa yang memang kebetulan kami suami isteri berada dalam keadaan yang sangat Sadis. Hutang keliling pinggang, suami yang perlu membayar yuran pengajian, Bil utiliti yang tertunggak dan juga baru nak masuk rumah baru. Semua itu memerlukan wang. Jadi Alhamdulillah, dengan terarahnya hati ini untuk berkecimpung dalam bidang ini, tak pula saya sangka dapat pergi sejauh ini.Tak sangka rezekinya begitu mudah. Dengan teknik yang diajar oleh upline saya (thanksss Kak !!),saya rasa tak menyesal pun saya tak belajar sampai ke menara gading. Jadi, setelah berhempas pulas siang dan kadang 2 sampai ke pagi dok balas PM orang, saya rasa berbaloi sekiranya sekali sekala dapat melancong dan ditaja pula oleh syarikat. Mesti best.

    So, bila top, up satu dua dan tiga, tentulah pendapatannya juga lumayan. Tetapi ini bukanlah sebagai tanda riya',malah saya bersyukur ke hadrat Allah kerana telah memberi peluang sebegini kepada saya. Dengan bisnes ini juga kami dimotivate untuk berserah dan bertawakal sepenuhnya kepada Allah. Letakkan Allah dihadapan. Kerana apa, kerana kami adalah peniaga. In fact, semakin berharta seseorang itu, maka tanggungjawab sosial dan kemanusiaan akan menjadi lebih hebat kerana akan ditanya oleh Allah di kemudian hari. Saya juga terkejut, selepas mendengar ada Master di Shaklee yang mendapat income sebanyak RM 400,000 sebulan. Macam tak percayakan ?haha... Kalau saya katakan 50% dari wang tersebut dia sumbangkan kepada kerja amal kebajikan setiap bulan mesti lagi tak percaya kan? hehe..Sesungguhnya, memang benar ada. Saya mendapat sumber semasa mengikuti bengkel Shaklee di Sungai Petani beberapa bulan yang lepas. Sumbernya pun berasas kerana yang berceritanya adalah orang yang pendapatannya RM 30,000 sebulan dan ada yang separuh dari itu. Saya kagumi sifat beliau. Dan rasanya saya pun tak mampu nak buat camtu. InsyaAllah, kita cuba apa yang mampu nanti.

     Arghhh!!! Yana ni macam merepek ja. Sembang kemaih la hang ni. Penipu besaq, kencing baik punya nak bagi orang masuk Shaklee....   Hehe...Takpe Kak, takpe bang. Awal-awal lagi saya katakan saya tak perlu cari orang dalam bisnes ni ( tapi kalau akak atau abang nak masuk, nyiru saya tadahkan..hehe). Jadi buat apa saya nak putaq alam, nak auta kaw-kaw. Semestinya saya tak dapat apa pun. Tetapi ikhlas, buat masa sekarang ni, memang saya merasa duit titik peluh saya bersama Shaklee. Memang saya ada rank sikit dalam Shaklee dan sedikit sebanyak ,akaun bank pun dah chantek sampai 3-4 hari lepas Maybank call suruh buat loan. Hehe, cukup-cukuplah suami menanggung loan yang dah ada. Kami ingin bebas kewangan juga sekali sekala. So, abam -abam dan kakak -kakak camne? Tak mahu mencuba?

JIKA HATI TERBUKA UNTUK MAJU SELANGKAH KE HADAPAN, TERINGIN UNTUK BEBAS MASALAH KEWANGAN, TERINGIN UNTUK SENYUM KAMBING WALAUPUN KERAJAAN NAIKKAN HARGA GULA, TEPUNG, PETROL,AYAM, DAN JUGA SATU HARI NANTI CUKAI SANA SINI, DENGAN SECARA HORMAT SAYA MENJEMPUT DENGAN TANGAN TERBUKA DAN BERLAPANG DADA ABANG-ABANG DAN KAKAK-KAKAK UNTUK JOIN GROUP KAMI DAN MERASAI SENDIRI APA YANG KAMI RASAI,AKAN RASAI DAN TELAH RASAI SELAMA MENJADI PENGEDAR SHAKLEE.SEMOGA JALINAN UKHWAH YANG KITA LAKSANAKAN DAN JALINKAN PADA HARI INI, MOGA SATU HARI NANTI, KITA AKAN BERKUMPUL BERSAMA -SAMA, MUNGKIN DI PANTAI KRABI ATAUPUN DI KEPULAUAN HAITI, UNTUK MENIKMATI APA YANG KITA USAHAKAN HARI INI DAN BERGURAU SENDA BERSAMA -SAMA PADA MAJLIS HIGH-TEA PADA WAKTU ITU NANTI...INSYAALLAH DENGAN IZINNYA..

YANA HEALTH CARE
011-11181585
WHERE MOMS HANG OUT....

0 ulasan:

Catat Ulasan