Selasa, 11 Disember 2012

Atasi Payudara Lembik Dan Kendur

atasi payudara kendurPayudara merupakan aset penting untuk wanita. Memiliki payudara yang cantik merupakan impian semua wanita termasuklah sama ada wanita yang belum berkahwin mahu pun sebaliknya. Kecantikan payudara bukan sahaja untuk kesihatan, tetapi juga untuk keyakinan diri.Apa punca payudara menjadi kendur dan lembik ye? Mesti ramai yang akan mengatakan proses penyusuan merupakan punca utama kan?

Jom kita selongkar antara punca-punca payudara kendur ye mommies..
  • Ketika pada wanita hamil biasanya bentuk payudara wanita akan ikut membesar dan semakin besarnya bentuk payudara tersebut tentunya membuat beban otot disekitar payudara semakin besar ke arah bawah, hal ini boleh membuatkan payudara menurun. Untuk itu pilihan bentuk bra yang tepat dan boleh menyokong bentuk payudara Anda yang membesar pada masa kehamilan. 
  • Pada wanita yang sudah melahirkan dan menyusui tentunya hal ini memang nak tak nak akan menjejaskan payudara anda, maka sesudah Anda selesai menyusui, segera lakukanlah perawatan terhadap payudara Anda agar bentuk payudara tidak kendur. 
  • Bagi yang memang memiliki payudara cukup besar, aktiviti yang sering membuat payudara bergoncang-goncang juga tidak baik bagi payudara dan boleh mempengaruhi bentuk payudara dalam jangka panjang. 
  • Pemilihan bra yang kurang tepat juga boleh membuat payudara tidak indah lagi, kerana bentuk dan ukuran bra yang tidak tepat tidak mampu menyokong keseluruhan payudara dengan baik. 
  •  Ada beberapa wanita yang terbiasa untuk tidak memakai bra. Hal ini boleh membuat bentuk payudara menjadi kendur, apa lagi bila ukuran payudara wanita tersebut juga besar, maka tekanan akan semakin besar dan payudara menegndur ke bawah.
  • Faktor umur. Semua manusia akan melalui fasa tua atau aging..Semakin umur meningkat, jumlah kolagen dalam badan turut berkurangan. Malah pada umur awal 20-an lagi jumlah kolagen yang tinggal hanya beberapa peratus sahaja! Apabila kolagen yang bertindak sebagai gam kepada sel2 badan mula berkurang, maka tak hairanlah kulit dan payudara kita mudah menjadi kendur. Macam dalam anotomi diatas, payudara kita tiada otot, cuma ada ligamen, tisu penyambung dan kulit sebagai penyokong..jadi yang menguatkan struktur kulit kita tadi adalah kolagen..sebab tu penting sangat kolagen ni.
Persoalannya..bagaimana nak maintainkan keanjalan payudara kita supaya kelihatan cantik dan menawan?

Cara yang paling mudah adalah dengan menjaga pemakanan dengan mengambil makanan tambahan dalam diet harian anda. Tingkatkan pengambilan protein kerana protein sangat diperlukan untuk menjaga nada otot dan pejal.Protein juga menyediakan Kolagen yang sangat diperlukan. Di syorkan tiga hingga empat kali sehari pengambilan makanan yang mengandungi protein Antara makanan yang tinggi protein ialah ikan, telur, ayam dan daging. Namun masalah yang dihadapi ialah apabila makanan ini digoreng dengan minyak biasa, ia akan disertai dengan kolestrol dan ini menyebabkan kekangan yang besar maka oleh kerana ini merupakan antara sebab mengapa ramai yang memilih supplement dalam melengkapkan mana-mana zat dan nutrien yang kurang dalam badan.

Dengan itu, supplement yang paling sesuai untuk menjaga dan memelihara kecantikan payudara adalah ESP (Energizing Soy Protein). Saya sendiri telah mencubanya..Alhamdulillah..sememangnya sangat membantu, suami pun suka...hehe. Nak tau lebih lanjut tentang ESP, boleh click sini

Jom mommies, miliki ESP sementara stok masih ada, sangat sangat hot tau ESP ni..rugi tak cuba, ESP bukan khusus untuk payudara sahaja, malah anda akan dapat banyak kebaikan kesan pengambilan ESP yang konsisten..anda akan dapati kulit anda semakin gebu, cantik dan berseri-seri gitew..manakala tubuh badan anda akan rasa bertenaga dan banyak lagi khasiat.

Berminat? Hubungi kami di 011-11181585 / Add FB saya https://www.facebook.com/dieyana.rahim


& jangan lupa like fanpage saya https://www.facebook.com/yanahealthcare


HARGA ISTIMEWA MENANTI ANDA DAN KONSULTASI SECARA PERCUMA AKAN DIBERIKAN SELEPAS PEMBELIAN HANYA UNTUK CUSTOMEr YANALICIOUS TERSAYANG
 





0 ulasan:

Catat Ulasan