Isnin, 4 November 2013

Buat sang pencinta

      Percintaan merupakan anugerah agung dari tuhan kepada manusia. Kita diciptakan secara pasangan dan memerlukan antara satu sama lain. Tadi saya sempat diceramah oleh rakan mengenai adam dan hawa dan mengapa mereka dicampakkan dari syurga. Menurut beliau, atas desakan iblis , Hawa memujuk Nabi Adam untuk memakan buah khuldi tersebut namun Nabi Adam enggan berbuat demikian. Hawa telah memujuk sebanyak 3 kali namun Nabi Adam teringat tentang amaran Allah agar tidak memakan buah tersebut. Lalu , Hawa pun telah memetik  satu buah  dari pohon tersebut dan memakannya. Hawa telah menyatakan bahawa buah tersebut adalah sedap dan atas dasar ingin tahu dan diperdayakan oleh Syaitan, Nabi Adam juga telah memetik satu buah dan memakannya. Pada waktu itulah terlucut segala hiasan dan pakaian dari syurga dan Allah telah mencampakkan Nabi adam di Ceylon ( Sri Lanka ) dan dan  Hawa somehere dekat Palestine. Allah telah lupakan segala ingatan Nabi Adam mengenai syurga, cuma ingatan yang tinggal adalah beliau pernah berada di syurga dan ingatan yang terpenting ialah mencari pasangannya, Hawa. Selepas 100 tahun, mereka ditemukan semula di padang Arafah. Itulah sebab kenapa kita perlu wukuf di san a apabila mengerjakan haji /umrah.
 
      Kisah tersebut menjadi teladan kepada kita, menunjukkan bahawa manusia dijadikan berpasangan dan akan tetap memerlukan antara satu sama lain. Ya ,kisah ini juga menunjukkan bahawa tindakan salah seorang akan mempengaruhi pasangannya untuk melakukan sesuatu tindakan walaupun kadang2 ia kelihatan seperti salah. Namun, pokoknya disini, kita memerlukan antara satu sama lain.



Mahukah jika saya kongsikan satu rahsia buat pasangan -pasangan yang akan atau sedang berumahtangga? Pernah dengar tentang  vitamin E ?

Lelaki yang sering mengambil Vitamin E  seminggu sekali akan mempunyai lebih tenaga dan menikmati hubungan suami isteri berbanding yang tidak mengambilnya.Bagi wanita pula yang sekurang-kurangnya mengambil selama 3 bulan berturut-turut, akan membantu meningkatkan “sexual desires dan menikmati hubungan CINTA dengan lebih baik.
 
Antioksidan yang seimbang dalam VITAMIN E bertindak menghalang penghasilan radikal bebas akibat tekanan. Nitrik oksida membantu pelancaran darah di alat sulit lelaki dan membantu ereksi yang lebih baik. Maka VITAMIN-E memang terbukti membantu lelaki terutama yang mengalami tekanan akibat kerja atau masalah kesihatan.

Kerana itu,  Vitamin - E boleh dikatakan sebagai vitamin sang pencinta , kerana ia mempunyai dos dari 600 -800 UI yang membantu wanita menghasilkan estrol dan progesterone untuk mengimbangi kandungan estrogen lebihan dalam badan wanita.  Estrogen berlebihan akan mengakibatkan sistem PMS seperti kembung perut, risau, stress, sakit kepala dan senggugut yang kerap melanda wanita.

Selain itu , banyak lagi khasiat yang boleh diperolehi dalam Vitamin E terutamanya dari produk Shaklee. Antaranya ialah :-

vitamin e shaklee
¬ Menyingkirkan radikal bebas
¬ Mengurangkan radang (inflammatory)
¬ Membantu kesihatan otak, kulit dan mata.
¬ Membantu pengedaran mikro dan kardiovaskular.
¬ Mencegah masalah kelenjar prostat
¬ Melambatkan proses penuaan
¬ Mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan kulit
¬ Mencegah kesan negatif yang disebabkan oleh sinar ultraviolet
¬ Membantu fungsi sistem saraf otak
¬ Meningkatkan daya pertahanan
Untuk keterangan lanjut, atau pembelian produk, anda boleh layari www.facebook.com/yanahealthcare 

atau hubungi 011-11181585 ..

0 ulasan:

Catat Ulasan