Rabu, 11 Disember 2013

sembelit ke der?

    Sembelit ni macam mana ek ?Dia belit-belit usus kita ke? Ni nak tanya ni....pernah kena ke ? Yang pernah kena tu mesti tahu keazabannya apabila terkena masalah ni. So nak tahu tak apa itu sembelit? wink..wink!!
sembelit oi!!

     Sembelit atau buasir (hermarroid) berpunca daripada tekanan yang tinggi dari vena ke usus yang menyebabkan ianya menyempitkan usus. Dengan tertingginya tekanan tersebut,ianya mampu untuk mengeluarkan hujung usus tersebut.pada peringkat ini kita tak panggil sembelit dah..kita panggil benda tu buasir. Apabila serangan bermula, tanda tandanya boleh didapati dengan kegatalan pada dinding dubur,penyeksaan semasa melakukan upacara pembuangan air besar, bonjolan atau lelehan berbau kurang enak dari arah dubur dan ketidakselesaan semasa menunggang motor waima duduk di atas kerusi. Takziah!!!apabila berlaku kondisi seperti ini, bermaksud kita telah terkena buasir.

BAGAIMANA MERAWAT BUASIR

    Melicinkan usus merupakan satu idea yang baik. Jika anda mengalami masalah sembelit,adalah sangat-sangat digalakkan untuk minum air sebanyak yang boleh. 3 liter paling kurang.air merupakan komposisi yang penting untuk tubuh manusia. Jadi, sebelum kena, baik minum banyak (air masak / mineral ye puan).

      Kalau boleh makan makanan yang berserat tinggi. Buah-buahan, muesli,nestum dan sebagainya. Dengan mengamalkan makanan seperti ini,insyaallah akan menyebabkan najis yang keluar menjadi lembut.konsep dia senang.. MINUM....

EH YANA!! KAU TAKDE PRODUK UNTUK MASALAH MCM NI KE???

  ye ade kak.... Produk yang sesuai sudah tentunya herb-lax, Dicipta khusus untuk masalah perut dan sembelit ni. Malahan bukan itu sahaja, ia juga merupakan set yang boleh menguruskan badan anda. Dia memang produk yang saya sarankanlah untuk mereka -mereka yang mempunyai masalah sembelit ni. sebenarnya memang ade set sembelit tapi dalam peringkat awal boleh la ambil yang ini. Gandingkan dengan ESP !!


Sekiranya berminat. Boleh hubungi kami di Yana healthcare

Sms/ wechat/mms.

Yana
011-11181585

Yana health care.... Where moms hang out


0 ulasan:

Catat Ulasan