Khamis, 12 Disember 2013

Set darah tinggi shaklee

set darah tinggi
    Darah tinggi merupakan penyakit yang dihidapi oleh ramai manusia di bumi ini. Walaubagaimanapun, penyakit jantung merupakan pembunuh no. 1 di Malaysia. Fokus kepada darah tinggi , apabila menghidap darah tinggi, peluang untuk sembuh sepenuhnya adalah amat payah. Namun begitu, semua penyakit ada penawarnya. Sekurang-kurangnya terdapat supplemen atau ubat-ubatan yang boleh mengawalnya. Walaubagaimanapun, mencegah adalah lebih baik dari mengubati. Sebelum terlambat, kita perlu tahu siapa yang berisiko menghidap darah tinggi.


set darah tinggi shakleeOBESITI DAN KURANG BERSENAM

     Masalah dikalangan orang Malaysia. Kesedaran kita terhadap kepentingan bersenam bakal menjahanamkan kita pada masa mendatang. Obesiti akan menyebabkan salur darah tersumbat.Bukan sahaja salur darah tersumbat,jantung juga perlu bekerja keras kerana ruang sempit untuk darah tu bergerak menerusi badan yang obes itu. Jadi untuk tidak menjadi obesiti, kita perlu bersenam. Kehilangan KG dalam badan turut akan mengurangkan risiko darah tinggi. Bila badan kurus sikit, salur darah tu tak lah tersumbat sangat. Jadi flow darah tu chantek,jantung pun bekerja dengan lebih efisien sikit.

MAKAN MAKANAN YANG TINGGI KANDUNGAN GULA

set darah tinggi shaklee    Jika anda penggemar makanan tinggi lemak dan makanan segera,tiket untuk ke pra diabetes memang sudah ditempah awal eksklusif untuk anda. Contoh makanan yang siap saji, siap mati ialah Mc Donalds.Sebab tu penduduk Amerika Syarikat kebanyakannya mengalami masalah obesiti. Ikut mana pun ia akan kembali ke point atas tadi.Apa kaitan gula dengan darah tinggi?Gula yang berlebihan dalam badan akan melambatkan proses pembakaran lemak.Lepas tu awak makan pulak makanan maskot badut sarkis Amerika tu dan generate sampah dalam badan. Jadi, bila gula tersebut melambatkan proses pembakaran lemak,bila masakah kita akan kurusnya? Ini semua mengarah kepada obesiti. Bila dah jadi camni, kita mula mengiyakan tentang penyakit tiga serangkai. Memanglah jadi berangkai-rangkai. Sebab gula dah banyak dalam badan,dapatlah kencing manis.Saluran darah tersumbat,dapatlah darah tinggi.Jantung kena kerja keras,dapatlah sakit jantung.Kena faham tu.

KONDISI TERTENTU BAGI WANITA

     Wanita yang melahirkan bayi yang besar akan terdedah kepada risiko darah tinggi. Sama juga jika wanita itu mengalami masalah haid yang tidak menentu atau menderita sindrom ovarium polikistik juga akan menghidap darah tinggi. Tapi jangan risau, kebanyakan kes adalah semasa kehamilan sahaja.Selepas itu, ia akan normal kembali bagi kebanyakan wanita.

BERUSIA LEBIH DARI 40 TAHUN

     Semasa umur 20 an, badan kita kuat untuk melakukan pelbagai aktiviti baik di dalam atau diluar rumah. Masuk 3 series, sesetengah dari kita mungkin dah nampak tanda-tanda awal tu. Jadi pencegahan awal perlu. Apabila dah masuk umur 40-an ke atas,dengan izinnya kita masih lagi cerdas dan cergas.

FAKTOR KETURUNAN

     Kita tidak bisa lari dari faktor yang satu ini. Jika anda berketurunan aborigin (asli),afrika,asia selatan serta hispanik, kebarangkalian untuk menghidap diabetes adalah tinggi. Namun, kembali kepada poin yang pertama tadi, mungkin dengan langkah pencegahan awal dapat memperlahankan proses tersebut dengan kadar perlahanan yang maksimum.

TAKUTLAH!!!ADE KE SUPPLEMEN YANG BOLEH MEMBANTU???

set darah tinggi shaklee

ALLAHURABBI!!! Setiap penyakit ada penawarnya. Yang penting kita sentiasa berusaha. Gambar di atas adalah salah satu testimoni dari beratus-ratus testimoni yang ada. Nak testimoni lagi boleh personally contact saya. Apakah supplemen yang dimaksudkan di sini? Sudah tentunya set:-
set darah tinggi shaklee

BERMINAT??

ANDA BOLEH DAPATKANNYA DI 

YANA HEALTH CARE

SMS/WASSAP/WECHAT DI

011-11181585

YANALICIOUSS..... WHERE MOM'S HANG OUT








0 ulasan:

Catat Ulasan